Hudobné nástroje

Vyberte si hudobný nástroj

V akom veku začať hrať na klavír, akordeón, keyboard, zobcovú flautu alebo gitaru.


Pri hre na hudobný nástroj nie je predpísaný žiadny vek. A to je dobre. Niekto môže začať v štyroch rokoch, iný začne v ôsmich alebo aj neskôr. Nedá sa jednoznačne povedať, ktorý vek je najlepší. Dnes nie je žiadnou výnimkou, že s hrou na hudobný nástroj začne dospelý človek. Prečo nie? Možno si v detstve nemohol splniť svoj sen.
Zázračné deti ako Mozart, Beethoven alebo iní virtuózi sa nerodia každý deň. Občas sa však nájde talent, ktorý vyniká naozaj od malička. Takéto dieťa zvyčajne inklinuje k hudbe a samo sa dožaduje hrania na hudobnom nástroji. Nezriedka spieva veľmi čisto. U talentovaných detí sa často stretávame s rozvinutým zmyslom pre rytmus, intonáciu a prednes.
Dnešné deti majú obyčajne veľa krúžkov, preto je dobre, ak rodičia zvažujú, či začnú s nástrojom hneď v prvej triede základnej školy. Pre niektoré deti je nástup do školy značná záťaž. Pre odreagovanie sa odporúčajú športové krúžky alebo krúžky, ktoré nevyžadujú domácu prípravu. To však neznamená, že by sa nástup do školy nedal spojiť s nástupom do ZUŠ-ky. Väčšina detí to zvláda bez komplikácií.
U šikovných a zvedavých detí sa dá začať so zobcovou flautou už od štyroch, či piatich rokov. Pri akordeóne, klavíri a gitare je lepšie počkať do šiestich rokov.. Mnohé nástroje vyžadujú vyšší vek. Je to dané ich veľkosťou alebo náročnosťou. Sem patria najmä dychové nástroje ako napríklad: klarinet. Podobne sú na tom niektoré sláčikové nástroje. Napríklad kontrabas.
Každé nadšenie pre hudbu u detí je vhodné podporiť. I zdanlivo nekonečné búchanie varechou po hrncoch môže byť prínosom. Hudba rozvíja pravú hemisféru, preto výborne dopĺňa zaťaženie ľavej hemisféry, ktorú využívame najmä pri písaní, čítaní a počítaní. Mnoho slávnych ľudí malo vďaka hudbe vybudovanú rovnováhu v zaťažovaní obidvoch mozgových hemisfér. Rozvíjanie hudobného talentu podporuje rast inteligencie.
Deti reagujú na hudobné podnety spotánne. U malých detí možno sledovať knísanie a rytmické pohupovanie. Väčšie deti reagujú tancom a spevom. Deti v predškolskom veku obľubujú bubon, drevené paličky, triangel, zvonkohru alebo xylofón. Muzicírovanie je základom budúceho hudobného vzdelávania. Rodičia majú dobré skúsenosti najmä s hudobnými škôlkami, ktoré môžu deti navštevovať v sprievode rodiča už od 18-tich mesiacov.
Kto chce počkať s navštevovaním ZUŠ-ky, môže zatiaľ rozvíjať hudobné nadanie detí doma. Podľa odborníkov sa včasný hudobný tréning podpisuje na rýchlejšom rozvoji viacerých schopností dieťaťa. Preto si s dieťaťom spievajte, trénujte rytmus a učte ho poznávať hudobné nástroje. Hudba zlepšuje rozvoj inteligencie od malička. Maličké deti sa dokážu rýchlo naučiť riekanky a vypočítavanky. Neskôr detské a ľudové pesničky. Výbornou pomôckou sú "spievajúce" hračky: detský klavírik, spievajúca knižka, spievajúci plyšový macík atď. Rozvoj verbálnych schopností pri využívaní rytmu a melódie je badateľný už po niekoľkých týždňoch.
Schopnosť efektívne využívať nervové spojenia, je čím ďalej dôležitejšia. O tom sa presviedčame v 21. storočí každý deň. Obzvlášť výrazne sa rozvoj inteligencie prejavuje pri tvorbe, ktorá mimoriadne aktívne stimuluje mozog. Navyše sa ukazuje, že vďaka hudobnému vzdelaniu sú deti zdravšie a úspešnejšie.

Stránky hrajú pod taktovkou ZUŠ DUDINCE
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky